О СТРУЧНОМ УСАВРШАВАЊУ



                        СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ

ДОКУМЕНТ О ВРЕДНОВАЊУ
СТАЛНОГ СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА У OСНОВНОЈ И СРЕДЊОЈ ШКОЛИ ЗА 2012/2013.

         У оквиру пуног радног времена наставник и стручни сарадник има 68 сати годишње различитих облика стручног усавршавања, од чега је 24 сата право на плаћено одсуство из установе ради похађања одобрених програма и стручних скупова, а 44 сата стручног усавршавања у оквиру својих развојних активности.
         Стално стручно усавршавање остварује се активностима које предузима установа у оквиру својих развојних активности, и то:
    
1.   Извођење угледних часова, односно активности са дискусијом и
анализом
Активност
Број сати
Опис активности
Докази:
Извођење угледног часа
8
Писана припрема за час
Организација простора и времена
Припрема наст.материјала
Иновативна средства
Реализација часа
Сређивање података са евалуационих листова
Самоевалуација

Асистент – помоћник
6
Помоћ у припреми часа
Асистенција током извођења часа
Попуњавање евалуационих листа
Учешће у дискусији

Присуствовање и дискусија на  угледном часу
2
Присуствовање
Евидентирање уочених квалитета часа
Попуњавање евал. листа
Учешће у дискусији






2. Излагање са стручних усавршавања са обавезном дискусијом и анализом (сати се рачунају по одржаном састаку стручног органа)
Активност
Број сати
Опис активности
Докази:
Излагач
3
Писана припрема за излагање;
Организација излагања
Припрема материјала за присутне
Реализација
Анализа

Слушалац
1
Присуство
Учешће у дискусији
Анализа могућности за примену у сопственој пракси

3.     Приказ књиге, приручника, стручног чланка,  часописа и дидактичког материјала из области образовања и васпитања

Активност
Број сати
Опис активности

Докази:

Излагач
8
 Писана припрема приказа Организација активности
Презентација приказа

Слушалац
1
Присуство
Учешће у дискусији
Анализа могућности за примену у сопственој пракси








4.                Приказ блога, сајта, поста, аплета, друштвених мрежа и осталих
мултимедијалних садржаја
Активност
Број сати
Опис активности

Докази:

Излагач
8
Припрема приказа
Презентација мултимедијалних садржаја

Слушалац
1
Присуство
Учешће у дискусији
Анализа могућности  примене у пракси



5.     Публиковање стручних радова, ауторства и коауторства књиге, приручника, наставних средстава...
Активност
Број сати
Опис активности

Докази:

Аутор/коаутор
Излагач
10
Објављивање рада у стручном часопису / листу
Припрема за презентацију
Презентовање рада у установи

Слушалац
1
Присуство, учешће, дискусија, анализа

Аутор/коаутор

Излагач
13
Реферат на конгресу, конференцији,
симпозијуму и припрема и презентовање у установи

Слушалац
1
Присуство, учешће, дискусија, анализа

Рецензија уџбеника или стручне књиге
15
Рецензија уџбеника или стручне књиге

Аутор/коаутор

Књиге, приручника, практикума, наставног средства
20
Реферат на конгресу, конференцији,
симпозијуму
Писана припрема за презентовање у установи

Слушалац
1
Присуство, учешће, дискусија, анализа

Акредитација програма стручног усавршавања у години акредитације
10
Осмишљавање програма стручног усавршавања
Акредитовање програма

Акредитација стручног скупа, трибине, конгреса, летње и зимске школе, округлог стола...
7
Осмишљавање програма стручног скупа, трибине, конгреса, летње и зимске школе, округлог стола...







6.   Остваривање истраживања које доприноси унапређењу и
афирмацији образовно васпитног процеса
Активност
Број сати
Опис активности

Докази:

Руководилац ауторског истраживања
20
Планирање ауторског истраживања Организација ауторског истраживања Руковођење ауторским истраживачким пројектом усмереним на повећање квалитета рада школе

Учесник у истраживачком пројекту
10
Ангажовање у истраживачком пројекту

Координатор истраживања
10
Планирање истраживања Организација истраживања Ангажовање у истраживачком пројекту

Чланови тима
5
Планирање истраживања Организација истраживања Ангажовање у истраживачком пројекту

Објавивање/
публиковање
ауторског истраживачког пројекта
10
Публиковање ауторског истраживања у стручном часопису
Писана припрема за презентовање истраживачког пројекта

Слушалац
1
Присуство, учешће, дискусија, анализа

                                                   







7.             Стручне посете и струдијска путовања дефинисана Развојним планом установе
Активност
Број сати
Опис активности

Докази:

Вођа-аутор стручне посете/
студијског путовања
6
Планирање активности
Организација посете Писање извештаја Презентовање у установи Анализа

Учесник стручне посете/студијског путовања
2
Присуство
Учешће у стручној посети /
студијском путовању Учешће у дискусији
Писана анализа



8.             Остваривање пројеката образовно-васпитног карактера у установи
Активност
Број сати
Опис активности

Докази:

Писање пројеката-
координатор
10
Израда предлога -пројктне апликације

Писање пројеката-
Члан пројектног тима
5
Учешће у писању/аплицирању

Организатор предавања, трибина, смотри, књижевних сусрета, академија, изложби радова у школи итд...
6
Планирање активности
Организација активности
Анализа активности
 (нпр: Фестивал науке, Изложба кућних љубимаца, Сеоска отворена школа, Васкршња изложба, Квизови, Приредбе, Хуманитарне и еколошке акције, Сајам школског издавштва, Завичајни писци у оку професора, Школски лист, Франкофоније, Трибине, Радионице.....)

Координатор
4
Помоћ у планирању
Помоћ у организацији
Учешће у реализацији
Анализа активности

Учесник/
посетилац
2
Учествује, дискутује, анализира

Организовање одласка ученика у биоскоп, позориште, концерте, на спортске и културне  манифестације
3
Планирање активности
Организовање активности (нпр.одлазак у биоскоп, позориште, концерте, на спортске и културне  манифестације, писање извештаја и анализа и дискусија

Координација рада Ученичког парламента и Вршњачког тима
5
Планирање активности
Организовање активности
Учешће у активностима Сарадња са ученицима и наставницима












9.    Рад са студентима

Активност
Број сати
Опис активности

Докази:

Рад са студентима
2
Извођење наставе или консултације на којима је присутан студент или приправник са ментором и заједничко анализирање наставе/консултација

Рад са волонтерима
2
Пружање подршке, подучавање, консултације, разговори, вођење документације



10. Такмичења и смотре
Активност
Број сати
Опис активности

Докази:

Републичка и међународна такмичења и смотре
10
Припремање ученика за републичка и међународна такмичења и смотре

Учествовање у организацији такмичења и смотри од општинског нивоа
Општински 1
Окружни 3
Републички 5

План расподеле задужења
Организовање такмичења
Учешће у реализацији такмичења и смотри


11.     Стручни активи, удружења, подружнице, огранци на нивоу града /општине која доприноси унапређењу и афирмацији образовно васпитног процеса
Активност
Број сати
Опис активности

Докази:

Руководилац /председник стручног актива, удружења, подружнице на нивоу града /општине
5
Планира активности
Организује и води састанке
Води документацију
Представља удружење у јавности

Учесник
2
Учествовање у раду
Учешће у активностима стручних актива, удружења, подружница на нивоу града /општине (актив наставника италијанског језика, Подружница друштва за српски језик, Удружење стручних сарадника, Огранак Вукове задужбине...)



12.    Маркетинг школе
Активност
Број сати
Опис активности

Докази:

Администратор сајта
20
Израда и ажурирање сајта установе

Помоћник администратора сајта
5
Пружање помоћи око ажурирања сајта

ПР менаџмент / особа задужена за односе са јавношћу
3 по активности (по изјави, интервјуу, гостовању на ТВ...)
Изјаве, интервјуи, гостовања на медијима, саопштења, израда и дитрибуција промотивног материјала итд.


Члан тима
1
Пружање помоћи и подршке у активностима у односима са јавношћу



13. Рад у радним телима и програмима
Активност
Број сати
Опис активности

Докази:

Координатор програма од националног значаја (МПНТР, ЗУОВ, ЗВКОВ, ГИЗ...)


20
Учешће у реализацији програма од националног значаја
(нпр: ПИСА истраживање, Национално тестирање ученика, Професионална оријентација, Праћење колега једнаких по позицији и образовању итд....)

Члан тима
10
Учешће у реализацији програма од националног значаја
(нпр: ПИСА истраживање, Национално тестирање ученика, професионална оријентација, Праћење колега једнаких по позицији и образовању итд....)

Програми/пројекти у локалној самоуправи
10
Учешће у реализацији програма/пројеката локалне самоуправе (Стратегије, Радна тела, Еколошки пројкети, Превенција наркоманије, Безбедност у саобраћају,програми НСЗ, СЦР, МУП, Здравства, Привредне коморе....)

Члан тима
5
Учешће у реализацији програма/пројеката локалне самоуправе

Обука за завршни испит и матура
3
У реализацији ШУ
*уколико се акредитује стручни скуп Обука завршног испита, сати се неће рачунати



  1. ВАЖНО:

  1. Стручни актив за развојно планирање;
  2. Стручни актив за развој школског програма;
  3. Тимови за самовредновање рада установе;
  4. Тим за заштиту ученика и запослених од насиља, злостављања и занемаривања или Школски тим (програм Школа без насиља);
  5. Тим за инклузивно образовање.

Наставници, стручни сарадници, васпитачи који су ангажовани у наведеним Активима и Тимова (члан 66. ЗОСОВ-а), не могу добити посебно сате стручног усавршавања у оквиру установе, јер су њихова ангажовања обухваћена 40-часовном струкуром радног времена.

Уколико нису, битно је унети активности чланова тима и актива  у 40-часовно радно време.


Облици стручног усавршавања
   I  На нивоу школе у оквиру својих развојних активности: 
а) угледни часови са анализом и дискусијом;
б) излагања на састанцима стр. органа и тела са анализом и дискусијом о семинарима, приказ књиге, приручника, дидактичког средства, стручног чланка,
    истраживања, студијског путовања, стручну посету;
в) остваривање истраживања, ОВ-пројекта у школи; програма од националног значаја; програма огледа; облика стручног усавршавања у школи.
   II  Одобрени програми сталног стручног усавршавања који се реализују као обуке и одобравају се по процедури за акредитацију (МП, ЗУОВ), домаћи и међународни
   III Акредитовани програми високошколских институција који се реализују као облици доживотног учења
   IV Стручни скупови: а) конгрес  б) сабор, сусрети и дани  в) конференција  г) саветовање  д) симпозијум  ђ) округли сто  е) трибина
   V  Летње и зимске школе – размена искуства и обично траје дуже од  3 дана; учествују у процесу одобравања; добијају се сати
   IV  Стручна (ради знања и искуства у оквиру струке) и студијска путовања (ради знања и искуства за конкретан посао) – не подлеже пријављивању и одобравању, не
        добијају се сати, подноси се извештај ономе ко је упутио запосленог на пут.

[1] Улога у облику стручног усавршавања: аутор, реализатор; предавач / излагач; организација,  координација; слушалац / посматрач/ пратилац.
[1] Организатор неког облика стручног усавршавања може бити образовна установа, МП, ЗУОВ, стручно друштво и друге организације регистроване за образовну
    делатност. На нивоу школе наводи се име појединца, тима, актива и ли тела и органа школе, подразумева се да је школа иза њих.
[1] Ниво организовања: школа, општински, регија, републички, међународни
[1] За све наведене активности и облике потребан је доказ. За активности на нивоу школе довољан је записник, извештај и слични акти који су усвојени на Наст. већу,
   Школском одбору. За одобрене програме (акредитоване, стручне скупове, програме доживотног учења, зимске и летње школе) добијају се уверења о похађаној обуци,
   програму. За стручна и студијска путовања доказ је извештај који појединац подноси институцији / организацији која га је упутила на њега.
[1] Бодовање - За акредитоване облике стручног усавршавања - обуке добијају се као и досада уверења о похађаном програму стр. усавршавања који може носити
   највише 24 сата: 1 сат=1 бод, а штампају се на прописаном обрасцу светлоплаве позадине. За стручне скупове добијају се светлозелена уверења са бројем бодова на
   њима: 1 дан = 1 бод, 2 дана = 2 бода итд.  Летње и зимске школе такође пролазе кроз процес одобрења и издају се уверења. За похађане  програме доживотног учења
   (новине у струци које преносе високошколске установе) добијају се уверења, вероватно бела, са ЕСП бодовима(европски систем преноса бодова): 1 ЕСП бод = 25 сати
[1] Све активности у наведеним облицима стручног усавршавања и њихово вредновање чине портфолио запосленог. Поред наведених облика, запослени може да има и
     неке друге, непоменуте облике стручног усавршавања – остали. За њих не добија прописана уверења, него нека друга или их уопште не добија, али некакв доказ мора
     да постоји: позивница, записник, списак учесника, слика, линк до неког сајта са именом запосленог као чланом, учесником, излагачом, уредником, сарадником  и сл.
    То могу бити:  различити облици неформалног учења (учења или подучавања у неформалној групи), учешћа у пројектима на ширем нивоу од школе…
                       ЛИЧНИ ПЛАН ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА
                                             ЗА    ___  ГОДИНУ

Име и презиме

Назив установе и радног места

Последњи завршени ниво образовања

Звање

Ниво и врста образовања

Знања и вештине потребне за обављање посла - компетенције (које поседујем)

Знања и вештине које желим да развијем, унапредим у наредној години - компетенције


Назив планираног стручног усавршавања
Планирано време остваривања (прво, друго полугодиште, зимски распуст)
Прихваћено, одобрено
У установи
















































Ван установе


































ОБЛИЦИ СТАЛНОГ СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА У УСТАНОВИ

1)      извођење угледних часова, односно активности са дискусијом и анализом
2)      излагање на састанцима стручних органа и тела које се односе на савладан програм СУ или други облик стручног усавршавања ван установе,
3)       приказ књиге, приручника, дидактичког материјала,стручног чланка, различите врсте истраживања, резултати праћења развоја детета и ученика
4)       студијско путовање и стручна посета са обавезном дискусијом и анализом
5)      истраживања (научна, акциона),
6)      пројекти образовно-васпитног карактера,
7)      програм од националног значаја у установи,
8)      програм  огледа, модел центра,
9)      облик стручног усавршавања који је припремљен и остварен у установи у складу са потребама запослених


ОБЛИЦИ СТАЛНОГ  СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА ВАН УСТАНОВЕ

¨       Програми сталног стручног усавршавања (обуке) – домаћи или међународни
¨       Акредитовани програми високошколских установа као облик целоживотног учења
¨       Стручни скупови :
1)      Конгрес
2)      Сабор, сусрети и дани
3)      Конференција
4)      Симпозијум
5)      Округли сто
6)      Трибина
¨       Летње и зимске школе
¨       Стручна и студијска путовања








ЗНАЊА И ВЕШТИНЕ потребне за рад у образовно-васпитној  установи:
               
Знања:
  • Уже стручна знања из области ( развој говора, математички појмови итд.)
  • Из педагогије и психологије
  • О различитим методама, техникама и активностима
  • О развојним карактеристикама деце
  • О техникама учења
  • О основама програма васпитно-образовноф рада
  • О планирању и евидентирању рада
  • О техникама евалуације и самоевалуације
  • О начинима сарадње са породицом
  • Информатике
  • Страни језик
  • Познавање закона, прописа, правних аката, процедура
  • ...
  • ...



     Вештине:

  • Тимски рад
  • Комуникацијске вештине
  • Активно слушање
  • Индивидуалног, групног, фронталног и рада у паровима са децом
  • Израде средстава и других материјала за рад
  • Организације  разних активности – шта, како, кога позвати;
  • Конструктивно решавање конфликата
  • Коришћење разних техника (нпр.ликовних) у раду са децом – шта, који материјали
  • Преношење знања деци (подучавање)
  • Самоевалуација
  • Изражавање – вербално, невербално (пантомима, глума)
  • Моторичке, ликовне /музичке вештине
  • Отвореност ка новом, односно за ново – за себе, за друге
  • Емпатија
  • Покретање, иницрање и вођења различитих активности
  • Сарадња са осталим учесницима и сарадницима у образовно-васпитном процесу
  • ...





ПРИОРИТЕТНЕ ОБЛАСТИ СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА – за 3 године


1.     Превенција насиља,злостављања и занемаривања
2.     Превенција дискриминације
3.     Инклузија деце и ученика са сметњама у развоју и из друштвено маргинализованих група
4.     Комуникацијске вештине
5.     Учење да се учи и развијање мотивације за учење
6.     Јачање професионалних капацитета запослених у области иновативних метода наставе и управљања одељењем
7.     Сарадња са родитељима
8.     Информационо – комуникацијске технологије



Р А Д Н А    Б И О Г Р А Ф И Ј А



Лични подаци

Име и презиме


ЈМБГ


Занимање/професија


Мејл адреса


Број телефона


Тренутно радно место/установа




Образовање (средња школа и даље)


Испит за лиценцу за наставника



Радно искуство
 (где је радила/радио, када, на ком радном месту)







ЗВАЊЕ



Страни језици  (ниво)


Информатичка писменост








С Т Р У Ч Н О    У С А В Р Ш А В А Њ Е
Учешће на акредитованим програмима стручног усавршавања
Ред.бр.
Назив
Време
Начин учествовања
1.


Присуство
Излагање
Ауторство
___________

2.


Присуство
Излагање
Ауторство
___________

3.


Присуство
Излагање
Ауторство
___________

4.


Присуство
Излагање
Ауторство
___________

5.


Присуство
Излагање
Ауторство
___________

6.


Присуство
Излагање
Ауторство
___________

7.


Присуство
Излагање
Ауторство
___________

Учешће на осталим облицима стручног усавршавања

Ред.бр.
Назив
Време
Начин учествовања
1.


Присуство
Излагање
Ауторство
___________

2.


Присуство
Излагање
Ауторство
___________

3.


Присуство
Излагање
Ауторство
___________

4.


Присуство
Излагање
Ауторство
___________

5.


Присуство
Излагање
Ауторство
___________






Учешће у пројектима
Ред.бр.
Назив
Време
Начин учествовања
1.


Присуство
Излагање
Ауторство
___________

2.


Присуство
Излагање
Ауторство
___________

Објављени радови, чланци, књиге

Ред.бр.
Назив
Време
Начин учествовања
1.


Присуство
Излагање
Ауторство
___________

2.


Присуство
Излагање
Ауторство
___________

Аутор, коаутор

Ред.бр.
Назив
Време
Начин учествовања
1.


Присуство
Излагање
Ауторство
___________

2.


Присуство
Излагање
Ауторство
___________

Чланство у домаћим, међународним стручним организацијама
Ред.бр.
Назив
Време
Начин учествовања
1.


Присуство
Излагање
Ауторство
___________

2.


Присуство
Излагање
Ауторство
___________

Остало (награде, студијске посете...)






ГОДИШЊИ ЛИЧНИ ПЛАН
ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА
ЗА 20__/__. ГОД
Име и презимe

Назив установе и радног места

Последњи завршени ниво образовања

Звање

Ниво и врста образовања потребни за обављање посла у складу са систематизацијом, односно описом посла

Знања и вештине потребни за обављање посла














Знања и вештине које желим да развијем, унапредим у наредној години




















Назив планираног стручног усавршавања (нпр: тема огледног/угледног часа, назив активности, назив програма стручног усавршавања, тема конференције или стручног скупа итд.)
Планирано
време
остваривања
Прихваћено,
одобрено
У
установи















Ван установе









Напомена_______________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
                                                                                                             Потпис запосленог
                                                                                                                                                                                                                                                            ____________________________

ИЗВЕШТАЈ  О  СТРУЧНОМ УСАВРШАВАЊУ И НАПРЕДОВАЊУ
Назив установе

Име и презиме

Радно место

Година/период за који се извештај пише

Стручно усавршавање
у установи
Стручно усавршавање
у установи
ниво
(стручни актив, веће и друго)
време
начин учествовања
(присуство, излагање, ауторство,
координисање, вођење, остало...)
документ
у установи
који доказује
реализацију

























Стручно усавршавање
ван установе
назив стручног усавршавања
време
начин учествовања
(присуство, излагање, ауторство, координисање,
вођење, остало...)
Документ који доказује
реализацију, односно број сертификата,
потврде/уверења и ко га је издао




















Која знања и вештине сам унапредила/унапредио у току ове године



Облици остварени преко плана (навести облике који нису били планирани, а остварени су)



Који од планираних облика стручног усавршавања није остварен и због чега



Звање стечено у току ове године


Напомена



Потпис запосленог
____________________________


НАПОМЕНА:
( ОВО ЈЕ ИЗВЕШТАЈ КОЈИ СЕ ПРЕДАЈЕ ДИРЕКТОРУ НА КРАЈУ СВАКЕ ШКОЛСКЕ ГОДИНЕ )


ЛИЧНА ПРОФЕСИОНАЛНА ФИЛОЗОФИЈА                                                                                                   
 -је есеј који представља субјективни приступ и даје приказ основе на којој се темељи  професионални рад вешег портфолија.
- неки елементи за писање личне професионалне филозофије:
         како радим/ подучавам
         који је мој доминантан стил рада/ подучавања
         најчешћи облици рада
         зашто радим баш на тај начин
         које циљеве постављам
         које методе најчешће користим
         како се то што радим одражава на децу ученике
         рефлексија на сопствене компетенције
     











                                                                                                  
                                                                 

С А М О П Р О Ц Е Н А
ЕФЕКАТА РАДА                                                                                                 















СПОЉАШЊА ПРОЦЕНА ЕФЕКАТА РАДА
·       Представља извештај лица која врше евалуацију вашег часа.















П Р И Л О З И
Како се бирају прилози за портфолио:
         примери добре праксе,
          “инцидентне” ситуације,
         сналажење у специфичним педагошким ситуацијама,
         „учење на грешкама“ (погрешан избор методе, неусклађеност поступања),
         Није потребно да се укључе сви расположиви материјали;
          Унесите оне материјале који на најбољи начин илуструју, приказују, поткрепљују  оно што сте навели;
          Tреба да илуструју ваш развој и напредовање, вашу  личну професионалну филозофију;
          Tреба да их прати писана рефлексија, промишљање  у односу на то о чему је реч,  у вези са  приложеним  материјалом;
          Коме је намењен порфолио, ко ће се са њим упознати, ко ће га читати (шта је важно, суштинско да сазна о вама, која врста доказа је релевантна)
Шта могу бити прилози:
         планови активности, припреме за час
         ученички радови, продукти деце
         анализе рада одељења/групе и појединаца
         примери вредновања радова деце, односно ученика
         резултати тестова ученика
         примери  анкета, тестова, упитника, њихова анализа
         примери писане повратне информације ученицима
         анкете и анализе одговора  деце, ученика, родитеља, колега
         прикази стручних радова
         дневнички записи, повремене белешке и коментари
         идеје за наредно планирање
         препоруке и савети колега
         фотографије, снимци, аудио-записи  са коментарима
         лични план професионалног развоја
         записници, белешке колега, директора, стручних сарадника и других који су присуствовали активностима/часу
сопствене рефлексије у вези са прилозима

„Због чега бирам овај рад/материјал, шта он илуструје, да ли показује  да ме води ка постављеном, жељеном циљу?“

САВЕТ: најлакше вам је да ову страну уз прилоге које наводите, убаците у провидну фасциклу коју качите у ваш порфолио


Извештај о раду

Датум

Која активност је реализована, које прилоге имате који поткрепљују вашу активност










































Опис: Godisnji plan

ЛИЧНИ ПЛАН ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА У УСТАНОВИ (44 САТА)
Редни
број
Активност
Број
сати
Опис активности
Докази
Време
реализације
1.
Приказ блога ‘Научи ме да учим и заволим биологију’
8
Припрема приказа
Презентација мултимедијалних садржаја
Вођење дискусије на тему
Анализа могућих примена у пракси
Фотографије
Предлози и препоруке за примену у настави
Листа учесника/слушалаца
Евалуациони листови

2.
Приказ блога 'Безбедан интернет' и националне кампање “Не говору мржње на интернету”
8
Припрема приказа
Презентација мултимедијалних садржаја
Вођење дискусије на тему
Анализа могућих примена у пракси
Фотографије
Предлози и препоруке за примену у настави
Листа учесника/слушалаца
Евалуациони листови

3.
Стручна посета Фестивалу науке у Београду
6
Планирање активности
Организација посете Писање извештаја Презентовање у установи
Анализа
Фотографије
Превозна карта и улазница
Новембар/децембар 2013. године
4.
Организатор изложбе радова у школи
6
Планирање активности
Организација активности
Анализа активности

Фотографије
Записник
Јануар 2014.
године
5.
Организовање квиза поводом Светског дана здравља
6
Планирање активности
Организација активности
Анализа активности

Фотографије

Април 2014.
године
6.
Организатор одласка на изложбу
3
Планирање активности
Организовање активности
писање извештаја и анализа и дискусија
Фотографије
Улазнице

7.
Учесник стручног актива природних наука
2
Учествовање у раду
Учешће у активностима стручних актива, удружења, подружница на нивоу града /општине
Записници са састанака 
Током целе школске године
8.
Присуствовање и дискусија на угледном часу
2
Присуствовање
Евидентирање уочених квалитета часа
Попуњавање евал. листа
Учешће у дискусији
Фотографије
Евалуациони лист

9.
Излагање са стручног усавршавања
-Е алати у настави-

3
Писана припрема за излагање;
Организација излагања
Припрема материјала за присутне
Реализација
Анализа
Фотографије
Листа учесника
Препоруке и предлози за примену у настави
Евалуациони лист

10.
Маркетинг школе-члан тима
1
Пружање помоћи и подршке у активностима у односима са јавношћу
Чланци у новинама и на интернету
Током целе школске године
11.
Учесник/посетилац изложбе/трибине/смотре у школи
2
Учествује, дискутује, анализира
Фотографије

12.
Учесник излагања са стручних усавршавања са обавезном дискусијом и анализом
1
Присуство
Учешће у дискусији
Анализа могућности за примену у сопственој пракси
Фотографије

13.
Организатор радионице 'Писање предлога пројеката'
6
Планирање активности
Организација активности
Анализа активности
Фотографије
Листа учесника
Евалуациони лист
Предлози и препоруке


 за школску 2013/2014. годину

Име и презиме наставника__________________________________________________________
Звање____________________________________________________________________________

Нема коментара:

Постави коментар