СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ
ДОКУМЕНТ О ВРЕДНОВАЊУ
СТАЛНОГ СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА У OСНОВНОЈ И
СРЕДЊОЈ ШКОЛИ ЗА 2012/2013.
У
оквиру пуног радног времена наставник и стручни сарадник има 68 сати годишње
различитих облика стручног усавршавања, од чега је 24 сата право на плаћено
одсуство из установе ради похађања одобрених програма и стручних скупова, а 44
сата стручног усавршавања у оквиру својих развојних активности.
Стално
стручно усавршавање остварује се активностима које предузима установа у оквиру својих
развојних активности, и то:
1.
Извођење
угледних часова, односно активности са дискусијом и
анализом
|
|||
Активност
|
Број сати
|
Опис
активности
|
Докази:
|
Извођење угледног часа
|
8
|
Писана
припрема за час
Организација
простора и времена
Припрема
наст.материјала
Иновативна
средства
Реализација
часа
Сређивање
података са евалуационих листова
Самоевалуација
|
|
Асистент – помоћник
|
6
|
Помоћ у
припреми часа
Асистенција
током извођења часа
Попуњавање
евалуационих
листа
Учешће у
дискусији
|
|
Присуствовање и дискусија на угледном часу
|
2
|
Присуствовање
Евидентирање
уочених квалитета часа
Попуњавање
евал. листа
Учешће у дискусији
|
|
2.
Излагање са стручних усавршавања са обавезном дискусијом и анализом (сати се
рачунају по одржаном састаку стручног органа)
|
||||
Активност
|
Број сати
|
Опис
активности
|
Докази:
|
|
Излагач
|
3
|
Писана
припрема за излагање;
Организација
излагања
Припрема
материјала за присутне
Реализација
Анализа
|
|
|
Слушалац
|
1
|
Присуство
Учешће
у
дискусији
Анализа
могућности за примену у сопственој пракси
|
|
|
3.
Приказ
књиге, приручника, стручног чланка,
часописа и дидактичког материјала из области образовања и васпитања
|
||||
Активност
|
Број сати
|
Опис
активности
|
Докази:
|
|
Излагач
|
8
|
Писана припрема приказа Организација активности
Презентација приказа
|
|
|
Слушалац
|
1
|
Присуство
Учешће
у
дискусији
Анализа
могућности за примену у сопственој пракси
|
|
|
4.
Приказ
блога, сајта, поста, аплета, друштвених мрежа и осталих
мултимедијалних садржаја
|
|||
Активност
|
Број сати
|
Опис
активности
|
Докази:
|
Излагач
|
8
|
Припрема приказа
Презентација
мултимедијалних
садржаја
|
|
Слушалац
|
1
|
Присуство
Учешће
у дискусији
Анализа
могућности примене у пракси
|
|
5.
Публиковање
стручних радова, ауторства и коауторства књиге, приручника, наставних
средстава...
|
|||
Активност
|
Број сати
|
Опис
активности
|
Докази:
|
Аутор/коаутор
Излагач
|
10
|
Објављивање рада у стручном часопису
/ листу
Припрема
за презентацију
Презентовање рада у
установи
|
|
Слушалац
|
1
|
Присуство, учешће, дискусија, анализа
|
|
Аутор/коаутор
Излагач
|
13
|
Реферат на конгресу, конференцији,
симпозијуму и припрема и презентовање у установи
|
|
Слушалац
|
1
|
Присуство, учешће, дискусија, анализа
|
|
Рецензија уџбеника или стручне књиге
|
15
|
Рецензија уџбеника или стручне књиге
|
|
Аутор/коаутор
Књиге, приручника, практикума, наставног средства
|
20
|
Реферат на конгресу, конференцији,
симпозијуму
Писана припрема за презентовање
у установи
|
|
Слушалац
|
1
|
Присуство, учешће, дискусија, анализа
|
|
Акредитација програма стручног усавршавања у години
акредитације
|
10
|
Осмишљавање
програма стручног усавршавања
Акредитовање програма
|
|
Акредитација стручног скупа, трибине, конгреса,
летње и зимске школе, округлог стола...
|
7
|
Осмишљавање
програма стручног скупа, трибине, конгреса, летње и зимске
школе, округлог стола...
|
|
6. Остваривање истраживања које доприноси унапређењу и
афирмацији
образовно васпитног процеса
|
|||
Активност
|
Број сати
|
Опис
активности
|
Докази:
|
Руководилац ауторског истраживања
|
20
|
Планирање ауторског
истраживања Организација ауторског
истраживања Руковођење ауторским
истраживачким пројектом усмереним на повећање квалитета рада школе
|
|
Учесник у истраживачком пројекту
|
10
|
Ангажовање у
истраживачком пројекту
|
|
Координатор истраживања
|
10
|
Планирање
истраживања Организација
истраживања Ангажовање
у истраживачком пројекту
|
|
Чланови тима
|
5
|
Планирање
истраживања Организација
истраживања Ангажовање
у истраживачком пројекту
|
|
Објавивање/
публиковање
ауторског истраживачког пројекта
|
10
|
Публиковање ауторског
истраживања у стручном часопису
Писана
припрема
за презентовање истраживачког
пројекта
|
|
Слушалац
|
1
|
Присуство, учешће, дискусија, анализа
|
|
7.
Стручне
посете и струдијска путовања дефинисана Развојним планом установе
|
|||
Активност
|
Број сати
|
Опис
активности
|
Докази:
|
Вођа-аутор стручне посете/
студијског путовања
|
6
|
Планирање
активности
Организација посете Писање извештаја Презентовање у установи Анализа
|
|
Учесник стручне посете/студијског путовања
|
2
|
Присуство
Учешће у
стручној посети /
студијском
путовању
Учешће у
дискусији
Писана
анализа
|
|
8.
Остваривање
пројеката образовно-васпитног карактера у установи
|
|||
Активност
|
Број сати
|
Опис
активности
|
Докази:
|
Писање пројеката-
координатор
|
10
|
Израда предлога -пројктне апликације
|
|
Писање пројеката-
Члан пројектног тима
|
5
|
Учешће у писању/аплицирању
|
|
Организатор предавања, трибина, смотри, књижевних
сусрета, академија, изложби радова у школи итд...
|
6
|
Планирање
активности
Организација активности
Анализа
активности
(нпр: Фестивал науке, Изложба кућних љубимаца,
Сеоска отворена школа, Васкршња изложба, Квизови, Приредбе, Хуманитарне и
еколошке акције, Сајам школског издавштва, Завичајни писци у оку професора,
Школски лист, Франкофоније, Трибине, Радионице.....)
|
|
Координатор
|
4
|
Помоћ у планирању
Помоћ у организацији
Учешће у
реализацији
Анализа
активности
|
|
Учесник/
посетилац
|
2
|
Учествује, дискутује, анализира
|
|
Организовање одласка ученика у биоскоп, позориште,
концерте, на спортске и културне
манифестације
|
3
|
Планирање
активности
Организовање активности (нпр.одлазак у биоскоп, позориште, концерте, на
спортске и културне манифестације,
писање извештаја и анализа и дискусија
|
|
Координација рада Ученичког парламента и Вршњачког
тима
|
5
|
Планирање
активности
Организовање активности
Учешће у
активностима Сарадња са ученицима и наставницима
|
|
9. Рад са студентима
|
|||
Активност
|
Број сати
|
Опис
активности
|
Докази:
|
Рад са студентима
|
2
|
Извођење наставе или консултације на којима је
присутан студент или приправник са ментором и заједничко анализирање
наставе/консултација
|
|
Рад са волонтерима
|
2
|
Пружање подршке, подучавање, консултације,
разговори, вођење документације
|
|
10. Такмичења и смотре
|
|||
Активност
|
Број сати
|
Опис
активности
|
Докази:
|
Републичка и међународна такмичења и смотре
|
10
|
Припремање ученика за републичка и међународна
такмичења и смотре
|
|
Учествовање у организацији такмичења и смотри од
општинског нивоа
|
Општински
1
Окружни 3
Републички
5
|
План
расподеле задужења
Организовање
такмичења
Учешће у
реализацији
такмичења и смотри
|
|
11. Стручни активи, удружења,
подружнице, огранци на нивоу града /општине која доприноси унапређењу и
афирмацији образовно васпитног процеса
|
|||
Активност
|
Број сати
|
Опис
активности
|
Докази:
|
Руководилац
/председник стручног
актива, удружења, подружнице
на нивоу града /општине
|
5
|
Планира
активности
Организује
и води састанке
Води
документацију
Представља
удружење у јавности
|
|
Учесник
|
2
|
Учествовање у раду
Учешће у активностима
стручних актива, удружења, подружница на нивоу града /општине (актив наставника италијанског језика, Подружница
друштва за српски језик, Удружење стручних сарадника, Огранак Вукове
задужбине...)
|
|
12.
Маркетинг
школе
|
|||
Активност
|
Број сати
|
Опис активности
|
Докази:
|
Администратор сајта
|
20
|
Израда и ажурирање сајта установе
|
|
Помоћник администратора сајта
|
5
|
Пружање помоћи око ажурирања сајта
|
|
ПР менаџмент / особа задужена за односе са јавношћу
|
3 по активности (по
изјави, интервјуу, гостовању на ТВ...)
|
Изјаве, интервјуи, гостовања на медијима,
саопштења, израда и дитрибуција промотивног материјала итд.
|
|
Члан тима
|
1
|
Пружање помоћи и подршке у активностима у односима
са јавношћу
|
|
13. Рад у радним телима и
програмима
|
|||
Активност
|
Број сати
|
Опис
активности
|
Докази:
|
Координатор програма од националног значаја (МПНТР,
ЗУОВ, ЗВКОВ, ГИЗ...)
|
20
|
Учешће у реализацији програма од националног
значаја
(нпр: ПИСА истраживање, Национално тестирање
ученика, Професионална оријентација, Праћење колега једнаких по позицији и
образовању итд....)
|
|
Члан тима
|
10
|
Учешће у реализацији програма од националног
значаја
(нпр: ПИСА истраживање, Национално тестирање
ученика, професионална оријентација, Праћење колега једнаких по позицији и
образовању итд....)
|
|
Програми/пројекти у локалној самоуправи
|
10
|
Учешће у реализацији програма/пројеката локалне
самоуправе (Стратегије, Радна тела, Еколошки пројкети, Превенција
наркоманије, Безбедност у саобраћају,програми НСЗ, СЦР, МУП, Здравства,
Привредне коморе....)
|
|
Члан тима
|
5
|
Учешће у реализацији програма/пројеката локалне
самоуправе
|
|
Обука за завршни испит и матура
|
3
|
У реализацији ШУ
*уколико се акредитује стручни скуп Обука завршног
испита, сати се неће рачунати
|
|
- ВАЖНО:
- Стручни актив за развојно планирање;
- Стручни актив за развој школског програма;
- Тимови за самовредновање рада установе;
- Тим за заштиту ученика и запослених од насиља, злостављања и занемаривања или Школски тим (програм Школа без насиља);
- Тим за инклузивно образовање.
Наставници,
стручни сарадници, васпитачи који су ангажовани у наведеним Активима и Тимова
(члан 66. ЗОСОВ-а), не могу добити
посебно сате стручног усавршавања у оквиру установе, јер су њихова ангажовања
обухваћена 40-часовном струкуром радног времена.
Уколико
нису, битно је унети активности чланова тима и актива у 40-часовно радно време.
Облици стручног
усавршавања
I На
нивоу школе у оквиру својих развојних
активности:
а) угледни часови са анализом
и дискусијом;
б) излагања на састанцима стр.
органа и тела са анализом и дискусијом о семинарима, приказ књиге, приручника,
дидактичког средства, стручног чланка,
истраживања, студијског путовања, стручну
посету;
в) остваривање истраживања,
ОВ-пројекта у школи; програма од националног значаја; програма огледа; облика
стручног усавршавања у школи.
II Одобрени
програми сталног стручног усавршавања који се реализују као обуке и одобравају
се по процедури за акредитацију (МП, ЗУОВ), домаћи и међународни
III Акредитовани програми високошколских институција који се
реализују као облици доживотног учења
IV Стручни скупови: а) конгрес б) сабор, сусрети и дани в) конференција г) саветовање
д) симпозијум ђ) округли сто е) трибина
V
Летње и зимске школе – размена искуства и обично траје дуже од 3 дана; учествују у процесу одобравања;
добијају се сати
IV
Стручна (ради знања и искуства у оквиру струке) и студијска путовања
(ради знања и искуства за конкретан посао) – не подлеже пријављивању и
одобравању, не
добијају
се сати, подноси се извештај ономе ко је упутио запосленог на пут.
[1] Улога у облику стручног усавршавања:
аутор, реализатор; предавач / излагач; организација, координација; слушалац / посматрач/ пратилац.
[1] Организатор неког облика стручног
усавршавања може бити образовна установа, МП, ЗУОВ, стручно друштво и друге
организације регистроване за образовну
делатност. На
нивоу школе наводи се име појединца, тима, актива и ли тела и органа школе,
подразумева се да је школа иза њих.
[1] Ниво организовања: школа, општински,
регија, републички, међународни
[1] За све
наведене активности и облике потребан је доказ.
За активности на нивоу школе довољан је записник, извештај и слични акти који
су усвојени на Наст. већу,
Школском
одбору. За одобрене програме (акредитоване, стручне скупове, програме
доживотног учења, зимске и летње школе) добијају се уверења о похађаној обуци,
програму. За
стручна и студијска путовања доказ је извештај који појединац подноси
институцији / организацији која га је упутила на њега.
[1] Бодовање - За акредитоване облике
стручног усавршавања - обуке добијају се као и досада уверења о похађаном
програму стр. усавршавања који може носити
највише 24
сата: 1 сат=1 бод, а штампају се на прописаном обрасцу светлоплаве позадине. За
стручне скупове добијају се светлозелена уверења са бројем бодова на
њима: 1 дан =
1 бод, 2 дана = 2 бода итд. Летње и
зимске школе такође пролазе кроз процес одобрења и издају се уверења. За
похађане програме доживотног учења
(новине у
струци које преносе високошколске установе) добијају се уверења, вероватно
бела, са ЕСП бодовима(европски систем преноса бодова): 1 ЕСП бод = 25 сати
[1] Све
активности у наведеним облицима стручног усавршавања и њихово вредновање чине
портфолио запосленог. Поред наведених облика, запослени може да има и
неке друге,
непоменуте облике стручног усавршавања – остали.
За њих не добија прописана уверења, него нека друга или их уопште не добија,
али некакв доказ мора
да постоји:
позивница, записник, списак учесника, слика, линк до неког сајта са именом
запосленог као чланом, учесником, излагачом, уредником, сарадником и сл.
То могу
бити: различити облици неформалног учења
(учења или подучавања у неформалној групи), учешћа у пројектима на ширем нивоу
од школе…
ЛИЧНИ ПЛАН ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА
ЗА ___ ГОДИНУ
Име и презиме
|
|
Назив установе и радног места
|
|
Последњи завршени ниво образовања
|
|
Звање
|
|
Ниво и врста образовања
|
|
Знања и вештине потребне за обављање посла -
компетенције (које поседујем)
|
|
Знања и вештине које желим да развијем,
унапредим у наредној години - компетенције
|
|
|
Назив планираног стручног усавршавања
|
Планирано време остваривања (прво, друго полугодиште, зимски распуст)
|
Прихваћено, одобрено
|
У установи
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ван установе
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ОБЛИЦИ СТАЛНОГ СТРУЧНОГ
УСАВРШАВАЊА У УСТАНОВИ
1)
извођење
угледних часова, односно активности са дискусијом и анализом
2)
излагање
на састанцима стручних органа и тела које се односе на савладан програм СУ или
други облик стручног усавршавања ван установе,
3)
приказ књиге, приручника, дидактичког
материјала,стручног чланка, различите врсте истраживања, резултати праћења
развоја детета и ученика
4)
студијско путовање и стручна посета са
обавезном дискусијом и анализом
5)
истраживања (научна, акциона),
6)
пројекти образовно-васпитног карактера,
7)
програм
од националног значаја у установи,
8)
програм
огледа, модел центра,
9)
облик
стручног усавршавања који је припремљен и остварен у установи у складу са
потребама запослених
ОБЛИЦИ СТАЛНОГ СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА ВАН УСТАНОВЕ
¨
Програми сталног стручног усавршавања
(обуке) – домаћи или међународни
¨
Акредитовани програми високошколских
установа као облик целоживотног учења
¨
Стручни
скупови :
1)
Конгрес
2)
Сабор, сусрети и дани
3)
Конференција
4)
Симпозијум
5)
Округли сто
6)
Трибина
¨
Летње и зимске школе
¨
Стручна и студијска путовања
ЗНАЊА И ВЕШТИНЕ потребне за
рад у образовно-васпитној установи:
Знања:
- Уже стручна знања из области ( развој говора, математички појмови итд.)
- Из педагогије и психологије
- О различитим методама, техникама и активностима
- О развојним карактеристикама деце
- О техникама учења
- О основама програма васпитно-образовноф рада
- О планирању и евидентирању рада
- О техникама евалуације и самоевалуације
- О начинима сарадње са породицом
- Информатике
- Страни језик
- Познавање закона, прописа, правних аката, процедура
- ...
- ...
Вештине:
- Тимски рад
- Комуникацијске вештине
- Активно слушање
- Индивидуалног, групног, фронталног и рада у паровима са децом
- Израде средстава и других материјала за рад
- Организације разних активности – шта, како, кога позвати;
- Конструктивно решавање конфликата
- Коришћење разних техника (нпр.ликовних) у раду са децом – шта, који материјали
- Преношење знања деци (подучавање)
- Самоевалуација
- Изражавање – вербално, невербално (пантомима, глума)
- Моторичке, ликовне /музичке вештине
- Отвореност ка новом, односно за ново – за себе, за друге
- Емпатија
- Покретање, иницрање и вођења различитих активности
- Сарадња са осталим учесницима и сарадницима у образовно-васпитном процесу
- ...
ПРИОРИТЕТНЕ ОБЛАСТИ СТРУЧНОГ
УСАВРШАВАЊА – за 3 године
1.
Превенција
насиља,злостављања и занемаривања
2.
Превенција
дискриминације
3.
Инклузија деце и
ученика са сметњама у развоју и из друштвено маргинализованих група
4.
Комуникацијске
вештине
5.
Учење да се учи и развијање
мотивације за учење
6.
Јачање
професионалних капацитета запослених у области иновативних метода наставе и
управљања одељењем
7.
Сарадња са
родитељима
8.
Информационо –
комуникацијске технологије
Р А Д Н А
Б И О Г Р А Ф И Ј А
|
|
Лични
подаци
|
|
Име и презиме
|
|
ЈМБГ
|
|
Занимање/професија
|
|
Мејл адреса
|
|
Број телефона
|
|
Тренутно радно
место/установа
|
|
Образовање (средња школа и даље)
|
|
Испит за лиценцу за
наставника
|
|
Радно искуство
(где је радила/радио, када, на ком радном
месту)
|
|
ЗВАЊЕ
|
|
Страни језици (ниво)
|
|
Информатичка писменост
|
|
С Т
Р У Ч Н О У С А В Р Ш А В А Њ Е
|
|||
Учешће на акредитованим програмима стручног усавршавања
|
|||
Ред.бр.
|
Назив
|
Време
|
Начин учествовања
|
1.
|
|
|
Присуство
Излагање
Ауторство
___________
|
2.
|
|
|
Присуство
Излагање
Ауторство
___________
|
3.
|
|
|
Присуство
Излагање
Ауторство
___________
|
4.
|
|
|
Присуство
Излагање
Ауторство
___________
|
5.
|
|
|
Присуство
Излагање
Ауторство
___________
|
6.
|
|
|
Присуство
Излагање
Ауторство
___________
|
7.
|
|
|
Присуство
Излагање
Ауторство
___________
|
Учешће на осталим облицима стручног
усавршавања
|
|||
Ред.бр.
|
Назив
|
Време
|
Начин учествовања
|
1.
|
|
|
Присуство
Излагање
Ауторство
___________
|
2.
|
|
|
Присуство
Излагање
Ауторство
___________
|
3.
|
|
|
Присуство
Излагање
Ауторство
___________
|
4.
|
|
|
Присуство
Излагање
Ауторство
___________
|
5.
|
|
|
Присуство
Излагање
Ауторство
___________
|
Учешће у пројектима
|
|||
Ред.бр.
|
Назив
|
Време
|
Начин учествовања
|
1.
|
|
|
Присуство
Излагање
Ауторство
___________
|
2.
|
|
|
Присуство
Излагање
Ауторство
___________
|
Објављени радови, чланци, књиге
|
|||
Ред.бр.
|
Назив
|
Време
|
Начин учествовања
|
1.
|
|
|
Присуство
Излагање
Ауторство
___________
|
2.
|
|
|
Присуство
Излагање
Ауторство
___________
|
Аутор,
коаутор
|
|||
Ред.бр.
|
Назив
|
Време
|
Начин учествовања
|
1.
|
|
|
Присуство
Излагање
Ауторство
___________
|
2.
|
|
|
Присуство
Излагање
Ауторство
___________
|
Чланство у домаћим, међународним стручним
организацијама
|
|||
Ред.бр.
|
Назив
|
Време
|
Начин учествовања
|
1.
|
|
|
Присуство
Излагање
Ауторство
___________
|
2.
|
|
|
Присуство
Излагање
Ауторство
___________
|
Остало (награде, студијске посете...)
|
|||
|
|
|
|
ГОДИШЊИ ЛИЧНИ ПЛАН
ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА
ЗА 20__/__. ГОД
|
|||
Име и презимe
|
|
||
Назив установе и радног
места
|
|
||
Последњи завршени ниво
образовања
|
|
||
Звање
|
|
||
Ниво и врста образовања
потребни за обављање посла у складу са систематизацијом, односно описом посла
|
|
||
Знања и вештине потребни за
обављање посла
|
|
||
Знања и вештине које желим
да развијем, унапредим у наредној години
|
|
||
|
Назив
планираног стручног усавршавања (нпр: тема огледног/угледног часа, назив
активности, назив програма стручног усавршавања, тема конференције или
стручног скупа итд.)
|
Планирано
време
остваривања
|
Прихваћено,
одобрено
|
У
установи
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ван установе
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Напомена_______________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Потпис запосленог
____________________________
ИЗВЕШТАЈ О
СТРУЧНОМ УСАВРШАВАЊУ И НАПРЕДОВАЊУ
|
|||||
Назив
установе
|
|
||||
Име
и презиме
|
|
||||
Радно
место
|
|
||||
Година/период
за који се извештај пише
|
|
||||
Стручно усавршавање
у установи
|
Стручно усавршавање
у установи
|
ниво
(стручни
актив, веће и друго)
|
време
|
начин учествовања
(присуство,
излагање, ауторство,
координисање,
вођење, остало...)
|
документ
у установи
који доказује
реализацију
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Стручно усавршавање
ван установе
|
назив стручног усавршавања
|
време
|
начин учествовања
(присуство,
излагање, ауторство, координисање,
вођење,
остало...)
|
Документ који доказује
реализацију, односно број сертификата,
потврде/уверења и ко га је издао
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
Која
знања и вештине сам унапредила/унапредио у току ове године
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
Облици
остварени преко плана (навести облике који нису били планирани, а остварени
су)
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
Који
од планираних облика стручног усавршавања није остварен и због чега
|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
Звање
стечено у току ове године
|
|||||
|
|||||
|
|||||
Напомена
|
|||||
|
|||||
|
Потпис запосленог
____________________________
НАПОМЕНА:
( ОВО ЈЕ ИЗВЕШТАЈ КОЈИ СЕ ПРЕДАЈЕ ДИРЕКТОРУ НА КРАЈУ СВАКЕ
ШКОЛСКЕ ГОДИНЕ )
ЛИЧНА ПРОФЕСИОНАЛНА ФИЛОЗОФИЈА
|
-је
есеј који представља субјективни приступ и даје приказ основе на којој се
темељи професионални рад вешег
портфолија.
- неки елементи за писање личне професионалне
филозофије:
•
како радим/
подучавам
•
који је мој
доминантан стил рада/ подучавања
•
најчешћи облици
рада
•
зашто радим баш
на тај начин
•
које циљеве
постављам
•
које методе
најчешће користим
•
како се то што
радим одражава на децу ученике
•
рефлексија на
сопствене компетенције
|
С А М О П Р О Ц Е Н А
ЕФЕКАТА РАДА
|
|
СПОЉАШЊА ПРОЦЕНА ЕФЕКАТА РАДА
|
·
Представља извештај
лица која врше евалуацију вашег часа.
|
П Р И Л О З И
|
Како се бирају прилози за портфолио:
•
примери добре праксе,
•
“инцидентне”
ситуације,
•
сналажење у специфичним педагошким ситуацијама,
•
„учење на грешкама“ (погрешан избор методе,
неусклађеност поступања),
•
Није потребно да се укључе сви расположиви
материјали;
•
Унесите оне
материјале који на најбољи начин илуструју, приказују, поткрепљују оно што сте навели;
•
Tреба да илуструју ваш развој и
напредовање, вашу личну професионалну
филозофију;
•
Tреба да их прати писана рефлексија, промишљање у односу на то о чему је реч, у вези са
приложеним материјалом;
•
Коме је
намењен порфолио, ко ће се са њим упознати, ко ће га читати (шта је важно,
суштинско да сазна о вама, која врста доказа је релевантна)
Шта могу бити прилози:
•
планови активности, припреме за час
•
ученички радови, продукти деце
•
анализе рада одељења/групе и појединаца
•
примери вредновања радова деце, односно ученика
•
резултати тестова ученика
•
примери анкета,
тестова, упитника, њихова анализа
•
примери писане повратне информације ученицима
•
анкете и анализе одговора деце, ученика, родитеља, колега
•
прикази стручних радова
•
дневнички записи, повремене белешке и коментари
•
идеје за наредно планирање
•
препоруке и савети колега
•
фотографије, снимци, аудио-записи са коментарима
•
лични план професионалног развоја
•
записници, белешке колега, директора, стручних сарадника
и других који су присуствовали активностима/часу
сопствене рефлексије у вези са прилозима
„Због чега бирам овај
рад/материјал, шта он илуструје, да ли показује да ме води ка постављеном, жељеном циљу?“
САВЕТ: најлакше вам је да ову страну уз прилоге које наводите,
убаците у провидну фасциклу коју качите у ваш порфолио
|
Извештај о раду
|
|
Датум
|
Која активност је реализована, које прилоге имате који
поткрепљују вашу активност
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

ЛИЧНИ ПЛАН ПРОФЕСИОНАЛНОГ
РАЗВОЈА У УСТАНОВИ (44 САТА)
Редни
број
|
Активност
|
Број
сати
|
Опис
активности
|
Докази
|
Време
реализације
|
1.
|
Приказ блога ‘Научи ме да
учим и заволим биологију’
|
8
|
Припрема приказа
Презентација мултимедијалних садржаја
Вођење
дискусије на тему
Анализа
могућих примена у пракси
|
Фотографије
Предлози и препоруке за примену у настави
Листа учесника/слушалаца
Евалуациони листови
|
|
2.
|
Приказ блога 'Безбедан
интернет' и националне кампање “Не говору мржње на интернету”
|
8
|
Припрема приказа
Презентација мултимедијалних садржаја
Вођење
дискусије на тему
Анализа
могућих примена у пракси
|
Фотографије
Предлози и препоруке за примену у настави
Листа учесника/слушалаца
Евалуациони листови
|
|
3.
|
Стручна посета Фестивалу
науке у Београду
|
6
|
Планирање
активности
Организација
посете Писање извештаја Презентовање у установи
Анализа
|
Фотографије
Превозна карта и улазница
|
Новембар/децембар 2013. године
|
4.
|
Организатор изложбе радова у школи
|
6
|
Планирање
активности
Организација активности
Анализа
активности
|
Фотографије
Записник
|
Јануар 2014.
године
|
5.
|
Организовање квиза поводом Светског дана здравља
|
6
|
Планирање
активности
Организација активности
Анализа
активности
|
Фотографије
|
Април 2014.
године
|
6.
|
Организатор одласка на изложбу
|
3
|
Планирање
активности
Организовање
активности
писање
извештаја и анализа и дискусија
|
Фотографије
Улазнице
|
|
7.
|
Учесник стручног актива
природних наука
|
2
|
Учествовање у раду
Учешће у активностима стручних актива, удружења, подружница на нивоу града
/општине
|
Записници са састанака
|
Током целе школске године
|
8.
|
Присуствовање и дискусија
на угледном часу
|
2
|
Присуствовање
Евидентирање
уочених квалитета часа
Попуњавање
евал. листа
Учешће у дискусији
|
Фотографије
Евалуациони лист
|
|
9.
|
Излагање са стручног усавршавања
-Е алати у настави-
|
3
|
Писана припрема за излагање;
Организација
излагања
Припрема
материјала за присутне
Реализација
Анализа
|
Фотографије
Листа учесника
Препоруке и предлози за примену у настави
Евалуациони лист
|
|
10.
|
Маркетинг
школе-члан тима
|
1
|
Пружање
помоћи и подршке у активностима у односима са јавношћу
|
Чланци у новинама и на интернету
|
Током целе школске године
|
11.
|
Учесник/посетилац
изложбе/трибине/смотре у школи
|
2
|
Учествује, дискутује, анализира
|
Фотографије
|
|
12.
|
Учесник
излагања са стручних усавршавања са обавезном дискусијом и анализом
|
1
|
Присуство
Учешће у дискусији
Анализа могућности за примену у
сопственој пракси
|
Фотографије
|
|
13.
|
Организатор
радионице 'Писање предлога пројеката'
|
6
|
Планирање
активности
Организација активности
Анализа
активности
|
Фотографије
Листа учесника
Евалуациони лист
Предлози и препоруке
|
|
за школску 2013/2014. годину
Име и
презиме наставника__________________________________________________________
Звање____________________________________________________________________________
Нема коментара:
Постави коментар